Ένα Ινδικό άρωμα στην Γαλλία

Σπάζοντας τα στεγανά της αγοράς
ΚΟΣΜΟΣ
1096 προβολές
 

Συντακτική Ομάδα ΙΟΥΛ 02. 2017
από Συντακτική Ομάδα


O Deepak Kanegaonkar είναι γενικός διευθυντής της εταιρίας Vishudda Rasayanee  από την ίδρυσή της. Η εταιρία εδρεύει στο Μομπάι της Ινδίας, και δραστηριοποιείται στον κλάδο των χημικών και ελαίων.  Παραδόξως παρασκευάζει δύο παγκοσμίου κλάσης πολυτελή αρώματα. Το Urvâshi  και το Lata.  Το Urvâshi πωλείται μόνο σε μερικά επιλεγμένα καταστήματα στην Γαλλία, δεν είνα κάν διαθέσιμο στην Ινδία, και κοστίζει €130 στην ασημένια χειροποίητη συσκευασία. Έχει ένα κρεμώδες άρωμα μαζί με ένα απαλό άρωμα από το λουλούδι Morga, αναδύοντας όλο τον αισθησιασμό και το μυστήριο της ενδοχώρας της Ινδίας. Το Lata πήρε το όνομά του απο την θρυλική τραγουδίστρια Lata Mangeshkar , και είναι αποκλειστικά διαθέσιμο στην Ινδία κατακτώντας τον τίτλο του πιο ακριβού αρώματος στην Ινδία. 

Το πλασάρισμα του αρώματος το 1997,  ήταν ένα εγχείρημα να επεκταθούν οι δραστηριότητες της εταιρίας χημικών.  Ο Deepak είχε εξαιρετική δυσκολία να πείσει οποιονδήποτε  να αγοράσει το προϊόν του. Οι πρώτοι δειγματισμοί στην Ευρώπη ήταν αποθαρρυντικοί, μάλλιστα σχόλια δύο ελβετών ανέφεραν οτι μύριζε σαν… σκύλος.  Ύστερα από μερικές προσπάθειες όμως τα κατάφερε. Ωστόσο τα προβλήματα δεν σταμάτησαν εκεί. Το κύριο συστατικό του Urvâshi ήταν γνήσιο εκχύλισμα από Chandan, ένα μοναδικό φυτό από τηνα Καρνατάκα. Αυτό το συστατικό ελέγχεται αυστηρά απο την Ινδική κυβέρνηση με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλους αρωματοποιούς, αλλά ούτε να υποκατασταθεί από άλλο συστατικό.  Ο  Deepak έπρεπε να παλέψει σκληρά για να υπερνικήσει τα νομικά θέματα τόσο για την εξαγωγή του όσο και για την εισαγωγή του στην Γαλλία, κυρίως εξαιτίας του ιδιαίτερου συστατικού που περιείχε το προϊόν. 

Το όνομα του brand προέρχεται από την μυθολογία των Hindi και συνοδεύεται από εμπνευσμένους μύθους και ιστορίες. Εάν είναι αλήθεια ότι τα brands  ολοκληρώνονται με τις ιστορίες τους, τότε το Urvâshi είχε εξαιρετικές πιθανότητες επιτυχίας. Σε κάθε στάδιο της έναρξης της νέας προσπάθειας ο Deepak συνάντησε τον σκεπτικισμό και την αντίσταση, και στο εξωτερικό αλλά και στην χώρα του.  Σχεδόν κανένας δεν πίστευε ότι μία ινδική εταιρία θα μπορούσε να πουλήσει ένα άρωμα, και μάλιστα πολυτελή στην Γαλλία.  Ο Ινδός πρέσβης στην Γαλλία παρομοίασε το εγχείρημα του Deepak με το να προσπαθήσεις να πουλήσεις ινδικά F-16 στις Η.Π.Α. (Η άποψή του άλλαξε μετά την συνάντησή του με τον Deepak αναλαμβάνοντας μάλιστα την εκδήλωση λανσαρίσματος του αρώματος στην κατοικία του στο Παρίσι).  

Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί υπήρχε τόση αρνητική αντίδραση. Για περίπου έναν αιώνα, τα αρώματα πωλούνταν κάτω από τα brands Γαλλικών ή Ιταλικών οίκων, με αποτέλεσμα ο κλάδος να ήταν ερμητικά θωρακισμένος για κάθε νέο-εισερχόμενο. Η αγορά των αρωμάτων είναι υψηλού κέρδους αλλά και απόλυτα ευαίσθητη σε επώνυμα προϊόντα.  Η ειρωνία ήταν ότι όλοι αυτοί οι οίκοι αναζητούσαν πάντα την έμπνευσή τους στην Ανατολή.  Επιτυχημένα brands όπως το Opium του Yves Saint Laurent,  το Shalimar  και το Samsara  του Guerlain κ.α. στήριξαν την στρατηγική του marketing στους Ασιατικούς μύθους και φαντασία, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. 


Photo : Rasmus Gjørret, google
 

Like:
3
Σχόλιο(α)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΚΟΣΜΟΣ
H μέθοδος του κάκτου
H μέθοδος του κάκτου
ΟΚΤ 06. 2016
975
Μια εμπνευσμένη ιστορία επιχειρηματικής ανάπτυξης από την Ιαπωνία
Το ημερολόγιο ενός ηλικιωμένου Ουιγούρου
Το ημερολόγιο ενός ηλικιωμένου Ουιγούρου
ΙΟΥΝ 27. 2017
616
Αφηγήσεις που διδάσκουν τις αξίες της αλληλοβοήθειας και της αρμονικής συμβίωσης μεταξύ των λαών
Μια αποτυχημένη καινοτόμα ιδέα που κατέκτησε τον κόσμο
Μια αποτυχημένη καινοτόμα ιδέα που κατέκτησε τον κόσμο
ΜΑΙ 28. 2017
1416
Post It
Ελπίζοντας σε μια καλύτερη ζωή μέσα από την Τέχνη
Ελπίζοντας σε μια καλύτερη ζωή μέσα από την Τέχνη
ΦΕΒ 10. 2016
1230
Το πρότζεκτ που διδάσκει κλασική μουσική στους νέους των παραγκουπόλεων στην Κένυα με σκοπό να τους μάθει σημαντικές δεξιότητες και να βελτιώσει τη καθημερινότητα τους με ''όχημα'' την Τέχνη
ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
comments powered by Disqus