Brand και συναισθήματα

08 ΟΚΤ 2018
Brand και συναισθήματα

Ποια η διαφορά μεταξύ των επιχειρήσεων υψηλής φήμης με εκείνες περιορισμένης φήμης;

Μία έρευνα που έγινε το 2007 από μία εταιρία branding, αποκάλυψε την συναισθηματική πλευρά των brands.  Η πεποίθησή τους ήταν ότι η αντίληψη και η φήμη μιας εταιρικής εικόνας δεν στηρίζονταν μόνο σε λογικές κρίσεις, αλλά κτίζονταν, σε μεγάλο βαθμό, σε συναισθηματικά στοιχεία που ήταν δύσκολο να εκφραστούν ή να εξηγηθούν με λέξεις. Στηρίχθηκαν στην υπόθεση ότι δεν είναι δυνατό να είσαι ανταγωνιστικός έχοντας ένα brand που είναι ελκυστικό λειτουργικά και λογικά μόνο. Κάθε τι λογικό αργά ή γρήγορα μπορεί να αντιγραφεί. Ισχυρά brands έχουν ισχυρή προσωπικότητα, κτίζουν δυνατές σχέσεις και προσφέρουν και ανταμείβουν συναισθηματικά. Η ανάλυση των ερευνητών, επικεντρώθηκε στο προσδιορισμό των διαφορών, προς αυτή την κατεύθυνση, ανάμεσα σε επιχειρήσεις υψηλής και χαμηλής φήμης. (Ο δείκτης φτιάχτηκε σε τέσσερις δηλώσεις: υψηλή εκτίμηση, θαυμασμός και σεβασμός, εμπιστοσύνη και θετικά συναισθήματα). 

Εξήντα οκτώ από τους μεγαλύτερους διαφημιστές στην Σουηδία μέτρησαν brands με αυτήν μέθοδο. Ο σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να εξετάσει τις διαφορές, με όσους εικόνας και εταιρικής προσωπικότητας, μεταξύ εταιριών υψηλής και χαμηλής φήμης. Ομαδοποιώντας τις καλύτερες 10 επιχειρήσεις και συγκρίνοντάς τες με τις χειρότερες 10.  Η πρόθεση ήταν να κατανοήσουν καλύτερα τον συμβολική και την συναισθηματική περιγραφή των υψηλής και χαμηλής αξιολόγησης εταιριών. 

Οι δέκα χειρότερες επιχειρήσεις χαρακτηρίστηκαν με εσωστρέφεια και συγκεντρωτική/συστηματική εταιρική προσωπικότητα.  Τα ζώα που περιέγραφαν αυτές τις επιχειρήσεις ήταν: γύπας, φίδι, σαλιγκάρι και ρινόκερος. Τα χαρακτηριστικά της εταιρικής προσωπικότητας των καλύτερων επιχειρήσεων ήταν πιο εξωστρεφή οι οποίες έγιναν αντιληπτές ως βοηθητικές, υπομονετικές και προσγειωμένες. Τα ζώα που τις περιέγραφαν καλύτερα ήταν: δελφίνι, αγελάδα, σκύλος. 

Η έρευνα έδειξε ότι εταιρίες με ανθρώπινη εταιρική προσωπικότητα σχετίζονται με υψηλή φήμη και υποστηρικτικές συμπεριφορές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι εταιρίες με υψηλή φήμη σχετίζεται με συγκεκριμένα στοιχεία προσωπικότητας, σχέσεων και συναισθηματικών ανταμοιβών.

Photos from pinterest / Artowork by CHARACTERS