10 στιγμές από την ζωή του Μπομπ Μάρλεϊ

«Τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν ζωή»
ΚΛΑΣΙΚΕΣ
10350 προβολές
 

Συντακτική Ομάδα ΦΕΒ 12. 2018
από Συντακτική Ομάδα

Πηγές: bobmarley.com / wikipedia.org
LIKE:
6
Ο Μάρλεϊ γεννήθηκε σε ένα μικρό χωριό στη  Τζαμάικα.. Το πλήρες όνομά του ήταν Νέστα Ρόμπερτ Μάρλεϊ. Ένας τζαμαϊκανός υπάλληλος της υπηρεσίας διαβατηρίων θα του αλλάξει στη συνέχεια το πρώτο με το μεσαίο του όνομα. Ο πατέρας του, ήταν λευκός Τζαμαϊκανός με αγγλική καταγωγή και παντρεύτηκε μια 19χρονη μαύρη Τζαμαϊκανή. Ο Μάρλεϊ ήταν θύμα ρατσισμού στην παιδική του ηλικία λόγω της ανάμεικτης καταγωγής του και ήρθε αντιμέτωπος με ερωτήσεις για την φυλετική του ταυτότητα κατά τη διάρκεια της ζωής του. Κάποτε δήλωσε:
Δεν είμαι προκατειλημμένος απέναντι του. Ο πατέρας μου ήταν λευκός και η μητέρα μου μαύρη. Με φωνάζουν μιγά ή κάπως έτσι. Δεν είμαι σε καμία πλευρά. Ούτε στην μαύρη, ούτε στην λευκή. Είμαι στου Θεού την πλευρά, Αυτού που με έπλασε και με έκανε να προέρχομαι από την μαύρη και την λευκή.
 

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
5
Παράτησε το σχολείο σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών και ξεκίνησε να εργάζεται ως μαθητευόμενος σε ένα σιδεράδικο. Στον ελεύθερο χρόνο του, αυτός έπαιζε μουσική με τον Joe Higgs, ένα τοπικό τραγουδιστή που είχε ασπαστεί τον Ρασταφαριανισμό και θεωρείται από πολλούς μέντορας του Μάρλεϊ.
Στη Τζαμάικα, ο Μάρλεϊ έγινε μέλος του Ρασταφαριανού κινήματος αφήνοντας dreadlocks (είδος κόμμωσης), ένα από τα σύμβολα των Ρασταφαριανών. Το 1975 υπήρξε η διεθνής αναγνώριση του Μάρλεϊ, έξω από τα όρια της Τζαμάικα, με την επιτυχία του τραγουδιού "No Woman, No Cry" από το άλμπουμ Natty Dread. Ακολούθησε το ακόμα πιο επιτυχημένο άλμπουμ, Rastaman Vibration (1976), το οποίο παρέμεινε τέσσερις εβδομάδες στα Top Ten στις ΗΠΑ.

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
3
Τον Δεκέμβριο του 1976 δύο μέρες πριν το Smile Jamaica, μια ελεύθερη συναυλία που οργάνωσε ο Πρωθυπουργός της Τζαμάικας Μάικλ Μάνλεϊ για να κατευνάσει τα πνεύματα μεταξύ δύο πολιτικών παρατάξεων, ο Μάρλεϊ, η γυναίκα του και ο μάνατζερ του Don Taylor δέχτηκαν ένοπλη επίθεση από άγνωστο στο σπίτι των Μάρλεϊ. Ο Taylor τραυματίστηκε στα πόδια και η γυναίκα του Μάρλεϊ Rita στο κεφάλι σοβαρά, αργότερα ανάρρωσαν. O Μπομπ Μάρλεϊ τραυματίστηκε ελαφρώς στο στήθος και στο βραχίονα. Η επίθεση έγινε λόγω πολιτικής του ανάμιξης, επειδή πολλοί θεώρησαν ότι η συναυλία ήταν στην πραγματικότητα μια στρατηγική ανάκαμψης του Μάνλεϊ. Παρ' όλα αυτά, η συναυλία πραγματοποιήθηκε και τραυματισμένοι ο Μάρλεϊ, χωρίς την κιθάρα του, και η Rita, με επιδέσμους στο κεφάλι, εμφανίστηκαν όπως είχε προγραμματιστεί.

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
5
Το Uprising (1980) ήταν το τελευταίο στούντιο άλμπουμ του Μπομπ Μάρλεϊ και ήταν μια από τις πιο θρησκευόμενες δημιουργίες του, συμπεριλαμβανομένων των "Redemption Song" και "Forever Loving Jah". Ήταν στο "Redemption Song" που ο Μάρλεϊ τραγούδησε τους φημισμένους στίχους:

Emancipate yourselves from mental slavery (Απελευθερώστε τον εαυτό σας από την σκλαβιά του νου)
None but ourselves can free our minds… (Μόνο εμείς μπορούμε να αποδεσμεύσουμε το μυαλό μας...)

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
4
Τον Ιούλιο του 1977, διαγνώστηκε κακόηθες μελάνωμα στα πόδια του Μάρλεϊ, για το οποίο πίστευε ο ίδιος ότι ήταν τραύμα από το ποδόσφαιρο. Αρνήθηκε τον ακρωτηριασμό, αναφέροντας ότι η επέμβαση θα επηρέαζε τον χορό του και σύμφωνα με την πίστη των Ρασταφαριανών πως το σώμα πρέπει να είναι «ολόκληρο»:
'' Rasta no abide amputation. I don't allow a man to be dismantled''.'' Οι Ρασταφαριανοί δεν κάνουν ακρωτηριασμούς. Δεν επιτρέπω σε κανένα να είναι διαμελισμένος''  (Από την βιογραφία Catch a Fire)
Ο Μάρλεϊ μάλλον έβλεπε τους γιατρούς σαν samfai (απατεώνες). Πιστός στις θρησκευτικές του απόψεις απέρριψε κάθε χειρουργική πιθανότητα και έψαξε για εναλλακτικές λύσεις που δεν θα τις πρόδιδαν. Επίσης αρνήθηκε τη σύνταξη διαθήκης, βασιζόμενος στην άποψη των Ρασταφαριανών ότι η συγγραφή διαθήκης είναι η αποδοχή του αναπόφευκτου θανάτου, αμελώντας την αιώνια ζωή ("everliving", κατά τους Ρασταφαριανούς). Ωστόσο, μια γιατρός στο Μαϊάμι του είπε πως δεν ήταν αναγκαίος ο ακρωτηριασμός. Έτσι προχώρησαν στην αφαίρεση ενός μικρού κομματιού απ' το πόδι του. Ο καρκίνος εξαπλώθηκε με μεταστάσεις στον εγκέφαλο, τους πνεύμονες, το ήπαρ (συκώτι) και στο στομάχι του Μάρλεϊ.

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
4
Καθώς επέστρεφε από την Γερμανία στο σπίτι του στη Τζαμάικα για τις τελευταίες του μέρες, ο Μάρλεϊ χρειάστηκε να προσγειωθεί στο Μαϊάμι για άμεση ιατρική περίθαλψη. Πέθανε στο νοσοκομείο Cedars of Lebanon στο Μαιάμι της Φλόριντα το πρωί της 11ης Μαΐου 1981 σε ηλικία 36 χρονών. Η εξάπλωση του μελανώματος στους πνεύμονες και τον εγκέφαλο του προκάλεσε το θάνατο. Τα τελευταία του λόγια στον γιο του Ziggy ήταν «Money can't buy life» («Τα λεφτά δεν αγοράζουν τη ζωή»). H δημόσια κηδεία έγινε στη Τζαμάικα. Αποτεφρώθηκε κοντά στο πατρικό του μαζί με την κιθάρα του (Gibson Les Paul), μια ποδοσφαιρική μπάλα, ένα μεγάλο κλαδί κάνναβης, ένα δαχτυλίδι που φορούσε καθημερινά (δώρο του πρίγκιπα της Αιθιοπίας Asfa Wossen, μεγαλύτερου γιου του Χαϊλέ Σελασιέ Α') και μια Βίβλο. Ένα μήνα πριν τον θάνατο του, έγινε μέλος του Τζαμαϊκανού Τιμητικού Τάγματος.
 

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
3
Τί είναι πλούτος;

Reporter: You made a lot of money out of you're music?
Bob: Money? I mean, how much is a lot of money to you?
Reporter: That's a good question. Have you made, say millions of dollars?
Bob: No.
Reporter: Are you a rich man?
Bob: What you mean rich, what ya mean?
Reporter: Do you have a lot of possessions? Lot of money in the bank?
Bob: Possession make you rich? I don't have that type of richness. My richness is life, forever.

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
2

 Bob Marley- The Last Known Interview (Directed By Chuck McNeil) (1981)

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
7

Until the philosophy which hold one race superior
And another Inferior Is finally
And permanently Discredited And abandoned -
Everywhere is war - Me say war.

That until there no longer
First class and second class citizens of any nation
Until the colour of a man's skin
Is of no more significance than the colour of his eyes -
Me say war.

That until the basic human rights
Are equally guaranteed to all,
Without regard to race - Dis a war.

That until that day The dream of lasting peace,
World citizenship Rule of international morality
Will remain in but a fleeting illusion to be pursued,
But never attained - Now everywhere is war - war.

And until the ignoble and unhappy regimes
that hold our brothers in Angola, In Mozambique, South Africa
Sub-human bondage Have been toppled, Utterly destroyed -
Well, everywhere is war - Me say war.

War in the east, War in the west,
War up north, War down south -
War - war - Rumours of war.
And until that day, The African continent
Will not know peace,
We Africans will fight - we find it necessary -
And we know we shall win As we are confident
In the victory

Of good over evil - Good over evil, yeah!
Good over evil - Good over evil, yeah!
Good over evil - Good over evil, yeah! [fadeout]

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

Like:
7
Σχόλιο(α)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΚΛΑΣΙΚΕΣ
Του μέλλοντος η μέρες στέκοντ’ εμπροστά μας
Του μέλλοντος η μέρες στέκοντ’ εμπροστά μας
ΜΑΡ 21. 2017
5065
Ένα οραματικό ποίημα του Κωνσταντίνου Καβάφη
Τ.Σ. ΕΛΙΟΤ:
Τ.Σ. ΕΛΙΟΤ:
ΑΠΡ 01. 2016
7472
Ένα επίκαιρο απόσπασμα από την "Ερημη Χώρα'' του βραβευμένου με Νόμπελ Λογοτεχνίας ποιητή
6 σκέψεις του Σίγκμουντ Φρόυντ
6 σκέψεις του Σίγκμουντ Φρόυντ
ΜΑΙ 06. 2017
6344
Το μόνο που έχει σημασία είναι η αγάπη και η εργασία
11 σκέψεις του Κωνσταντίνου Τσάτσου
11 σκέψεις του Κωνσταντίνου Τσάτσου
ΙΟΥΛ 01. 2017
12218
Το μέτρο της ευφυίας σου ορίζει και το μέτρο της μοναξιάς σου
Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου