Οδ. Ελύτης: Είναι η βαρβαρότητα. Την βλέπω να ‘ρχεται μεταμφιεσμένη...

Ένα σχόλιο διαχρονικά επίκαιρο. Έγινε το 1979 με αφορμή τη βράβευση του ποιητή με το Νόμπελ Λογοτεχνίας
ΚΛΑΣΙΚΕΣ
15829 προβολές
 

Συντακτική Ομάδα ΜΑΡ 13. 2016
από Συντακτική Ομάδα

« Ήδη, σας το είπα. Είναι η βαρβαρότητα. Τη βλέπω να ‘ρχεται μεταμφιεσμένη, κάτω από άνομες συμμαχίες και προσυμφωνημένες υποδουλώσεις. 
 
Δεν θα πρόκειται για τους φούρνους του Χίτλερ ίσως, αλλά για μεθοδευμένη και οιονεί επιστημονική καθυπόταξη του ανθρώπου. 
Για τον πλήρη εξευτελισμό του. Για την ατίμωσή του. 
 
Οπότε αναρωτιέται κανείς: Για τι παλεύουμε νύχτα μέρα κλεισμένοι στα εργαστήριά μας; 
Παλεύουμε για ένα τίποτα, που ωστόσο είναι το παν.
Είναι οι δημοκρατικοί θεσμοί, που όλα δείχνουν ότι δεν θ’ αντέξουν για πολύ.
Είναι η ποιότητα, που γι’ αυτή δεν δίνει κανείς πεντάρα. 
Είναι η οντότητα του ατόμου, που βαίνει προς την ολική της έκλειψη. 
Είναι η ανεξαρτησία των μικρών λαών, που έχει καταντήσει ήδη ένα γράμμα νεκρό. 
Είναι η αμάθεια και το σκότος. 
 
Ότι οι λεγόμενοι «πρακτικοί άνθρωποι» -κατά πλειονότητα, οι σημερινοί αστοί- μας κοροϊδεύουν, είναι χαρακτηριστικό.
Εκείνοι βλέπουν το τίποτα. Εμείς το πάν. 
 
Που βρίσκεται η αλήθεια, θα φανεί μια μέρα, όταν δεν θα μαστε πια εδώ. 
Θα είναι, όμως, εάν αξίζει, το έργο κάποιου απ’ όλους εμάς. 
Και αυτό θα σώσει την τιμή όλων μας -και της εποχής μας.»

 Πηγή: Ηχητικό ντοκουμέντο από το βιβλίο που περιέχει 37 συνεντεύξεις του Ελύτη (επιμέλεια: Ηλίας Καφάογλου, εκδ. Ύψιλον, 2011, 343 σελ.) 
Like:
29
Σχόλιο(α)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΚΛΑΣΙΚΕΣ
Παράδοξα των Ελλήνων φιλοσόφων
Παράδοξα των Ελλήνων φιλοσόφων
ΙΑΝ 28. 2018
7110
6 εμπνευσμένες παγίδες μυαλού
Η γενναιότητα κατά τα αρχαιοελληνικά πρότυπα
Η γενναιότητα κατά τα αρχαιοελληνικά πρότυπα
ΜΑΙ 21. 2017
2859
Διηγήσεις από κείμενα του Ηροδότου και του Πλουτάρχου
 15 σκέψεις του Ναζίμ Χικμέτ
15 σκέψεις του Ναζίμ Χικμέτ
ΣΕΠ 17. 2017
30873
Τις πιο όμορφες μέρες μας, κανείς δεν τις έζησε ακόμη
Το δεύτερο χρέος
Το δεύτερο χρέος
ΙΑΝ 31. 2016
7174
Από την "Ασκητική" & μία αφήγηση για την ελευθερία
ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
comments powered by Disqus