Η τεχνική της διπλοέκθεσης

Περιγράφοντας την τεχνική double exposure
ΟΠΤΙΚΕΣ
4012 προβολές
 

Νικόλας Λόφτσαλης ΑΥΓ 12. 2017
από Νικόλας Λόφτσαλης

Η διπλοέκθεση (double exposure) είναι μια τεχνική αποτύπωσης δύο διαφορετικών καρέ σε ένα.Τον περασμένο αιώνα όταν όλοι μας χρησιμοποιούσαμε αναλογικές φωτογραφικές μηχανές,στην εμφάνιση τύχαινε να να δούμε ''παντρέματα'' 2 φωτογραφιών.Αυτό που γινόταν τότε τυχαία, τώρα γίνεται σκοπίμως για χάρην της τέχνης.  Υπάρχουν αναλογικές αλλά και ψηφιακές μηχανές πιά ,  που σου δίνουν αυτήν την δυνατότητα να ''παίξεις''.

LIKE:
3

Η πρώτη μου film swap φωτογραφία ήταν τυχαία , είχα φωτογραφήσει ένα δέντρο  και ξεχνόντας να γυρίσω το φίλμ , όπλισα ξανά και φωτογράφησα έναν φίλο μου. Έτσι ο φίλος μου εμφανίζεται σαν αερικό , σαν μια ψευδαίσθηση. 'Οσο περισσότερο πειραματίζεται κανείς , τόσο πιο καλά κατανοεί την διαδικασία.

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
3

Το film swap μου έγινε εμμονή,όποιο πλάνο έβλεπα μπρός μου , έκανα αμέσως μαθηματικούς υπολογισμούς για το πώς θα μπορέσω να αναδείξω το θέμα μου. Θέλω ένα σκοτεινό υποκείμενο στο πρώτο καρέ ώστε να δώσει συνέχεια στο δευτερο. Εάν το πρώτο μας καρέ είναι φωτισμένο τότε δεν υπάρχει άλλο μέρος για ''γράψιμο''. Παρατηρείστε τα φωτεινά μέρη.

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
3

Φωτογράφιζα ένα υποφωτισμένο τοπίο και μετα ένα κανονικό. Εδω φωτογράφισα την ανατολή και μετά την δύση. Όντας φίλμ των 36 στάσεων και ακριβή σχετικά αγορά και εμφάνιση , έπρεπε να είμαι πολύ τσιγκούνης αλλά και προσεκτικός σε κάθε κλίκ. Κάθε φορά που ''σούταρα'' με έτρωγε η αγωνία για το τι ακριβώς αποτύπωσα στο φίλμ.

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
3

Με τον καιρό έγινα έμπειρος στους υπολογισμούς και σιγά σιγά άρχισα να σκηνοθετώ τα θέματα μου. Στις αναλογικές μηχανές χωρίς φωτόμετρο πρέπει να κάνεις ο ίδιος τον υπολογισμό διαφράγματος με ταχύτητα , τελείως εμπειρικά.

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
3

Δεν υπάρχουν όρια , αρκεί να έχεις φαντασία.Χτυπώ καθετο καρέ και αντιστρέφω την κάμερα και ξαναχτυπώ το ίδιο. Έτσι βγαίνουν αυτές οι φώτο.Ο ποίο σημαντικός παράγοντας είναι η φωτομέτρηση. Ο αείμνηστος  δάσκαλος μου στην φωτογραφία Χάρης Κωτσίδης εξηγούσε πως η σωστή φωτομέτρηση είναι το πάν. Συνήθως χαμηλώνω τα asa της μηχανής στο πρώτο καρέ και επαναφέρω στο δευτερο π.χ, εαν το φίλμ λέει 200 iso βάζω τη μηχανή σε 100.

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
3

Σιγά σιγά δυκτιώθηκα και γνώρισα και άλλους ανθρώπους που κάνουν το ίδιο μέσα απτα διαδυκτιακά κοινωνικά δύκτια. Αντάλλαξα εμπειρίες,έμαθα πολλά καινούργια tips , γνώρισα καινούργιους φίλους και ανταλλάξαμε φίλμ.

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

LIKE:
3

Η ανταλλαγη φίλμ είναι κάτι το καινούριο  και φέρνει τα πιο απρόσμενα καρέ. Εγώ ''χτυπώ'' ένα φίλμ και μετά το στέλνω σε κάποιον άλλον φωτογράφο , αυτός το περνά στη μηχανή του και το ξαναχτυπά απτην αρχή. Το αποτέλεσμα είναι μαγικό,γιατί περιέχει δύο διαφορετικούς φωτογραφικούς κόσμους σε ένα καρέ.

Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου

Like:
5
Σχόλιο(α)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΠΤΙΚΕΣ
Χαραγματιές πόνου στον τοίχο της Φυλακής Ιτζεδίν
Χαραγματιές πόνου στον τοίχο της Φυλακής Ιτζεδίν
ΔΕΚ 12. 2016
12975
Όταν ο τοίχος αφηγείται την δική του ιστορία...
Η Θάλασσα
Η Θάλασσα
ΝΟΕ 21. 2017
3879
Η θάλασσα είναι τα πάντα...
Η ''ασφάλεια'' του πολίτη
Η ''ασφάλεια'' του πολίτη
ΦΕΒ 15. 2016
2163
... Και η φτώχεια στην Ελλάδα της κρίσης
Αποστασιοποίηση
Αποστασιοποίηση
ΟΚΤ 16. 2020
1002
Από τον εαυτό μας έως τον ΙΟΚ1
Σχόλια | Πατήστε για να δείτε τα σχόλια του άρθρου