O CEO και η βροχή

Εγκαθιστώντας αξίες
ΚΟΣΜΟΣ
4238 προβολές
 

Συντακτική Ομάδα ΜΑΙ 06. 2017
από Συντακτική Ομάδα

 

Ο νεοπροσληφθής CEO μιας μεγάλης αλυσίδας SuperMarket θέτει ως κύρια αξία της στρατηγικής του “πρώτα τον πελάτη”. Μία από τις πολιτικές που εφαρμόζει για να υποστηρίξει την αξία αυτή είναι η δημιουργία parking. Μέχρι τότε το προνόμιο του parking βασιζόταν στην ιεραρχία. Υψηλόβαθμα στελέχη κατείχαν τα σημεία κοντά στην κεντρική είσοδο. Οι υπάλληλοι πάρκαραν πιο μακριά. Αλλά η νέα πολιτική απαιτούσε οι managers να παρκάρουν στην άκρη του parking αφήνοντας ανοικτές τις μπροστινές θέσεις για τους πελάτες. Αυτό έδινε επίσης την δυνατότητα στην διοίκηση να βλέπει καθημερινά την κατάσταση από πρώτο χέρι. 

Ύστερα από λίγο μόλις καιρό από την εφαρμογή αυτής της πολιτικής, ο CEO της εταιρείας έκανε μία σειρά επισκέψεων στα καταστήματα, φθάνοντας σε ένα κατάστημα εν μέσω μιας τρομακτικής καταιγίδας. Χωρίς ομπρέλα, είχε δύσκολη επιλογή να κάνει: να παρκάρει στην άκρη του parking, όπως προβλεπόταν, καταστρέφοντας το ακριβό κοστούμι του ή να επιλέξει μία από τις μπροστινές θέσεις, κάνοντας μια εξαίρεση στον κανόνα για τον ίδιο; Οι υπάλληλοι του καταστήματος περίμεναν με αγωνία την άφιξή του, παρακολουθώντας το αυτοκίνητό του να έρχεται, ενώ αναρωτιούνταν πού θα επιλέξει να παρκάρει. Λίγο αργότερα είχαν την απάντηση. Μετά από σχεδόν 100 μέτρα καταρρακτώδους βροχής, είδαν τη σκοτεινή φιγούρα ενός άνδρα να τρέχει, εντελώς μούσκεμα. 

Το συγκεκριμένο κατάστημα έτυχε να προσφέρει φθηνά ανδρικά ρούχα σε έκπτωση.  Έτσι είχε την δυνατότητα να αγοράσει ένα και να συνεχίσει την επίσκεψή του. Αλλά η όψη του Γενικού Διευθυντή να  καταφθάνει μούσκεμα από πάνω μέχρι κάτω, σίγουρα προκάλεσε συγκρατημένα γέλια, όπως επίσης και η θέα του με το φθηνό κουστούμι, που αγόρασε από το κατάστημα. Η ιστορία διαδόθηκε αστραπιαία. Εκτός από το καλοπροαίρετο αστείο που έγινε για τον Διευθυντή, το αναπόφευκτο  γεγονός πίσω από αυτό ήταν ότι πάντα έχει προτεραιότητα ο πελάτης, γνωρίζοντας απολύτως ότι αυτό θα του κόστιζε ένα καινούριο κοστούμι και ένα μικρό ''τσαλάκωμα'' της εικόνας του. 

Κάθε εταιρεία έχει τη δική της “διακήρυξη αξιών”, αξίες που συνήθως καταγράφονται συχνά στην ιστοσελίδα της ως “αρχές και αξίες”, ή “αυτό που πιστεύουμε”.  Αλλά οι αξίες είναι απλά λέξεις καταγεγραμμένες κάπου. Και παραμένουν ως τέτοιες, έως ότου κάποιος βρεθεί στο δίλημμα να τις ακολουθήσει ή να επιλέξει την εύκολη λύση και να τις αγνοήσει. Ο εύκολος τρόπος είναι πάντα πιο βολικός, σε βοηθά να ξεφεύγεις από την δύσκολη θέση και να δείχνεις πιο ‘’cool’’.  

Οι επιχειρήσεις, ως ζωντανά κομμάτια μιας υγιούς και αναπτυσσόμενης κοινωνίας, όχι μόνο αντανακλούν την ηθική της, αλλά, ιδανικά, θα πρέπει να είναι εκείνες που θα την οδηγούν, ενδυναμώνοντάς την με αξίες, αποτελώντας παράδειγμα προς μίμηση για την υπόλοιπη κοινωνία.

 


Source: Annette Simmons - The Story Factor
Artwork by CHARACTERS
Like:
15
Σχόλιο(α)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΚΟΣΜΟΣ
Ξεπερνώντας τα όρια της επιτυχίας
Ξεπερνώντας τα όρια της επιτυχίας
ΣΕΠ 29. 2016
3419
Η ιστορία ενός επιχειρηματικού γίγαντα που δεν αρκέστηκε στην επιτυχία του
Οι Ελληνίδες «φαμπρικούδες»
Οι Ελληνίδες «φαμπρικούδες»
ΔΕΚ 10. 2017
2427
Από τότε που δούλευε στο εργοστάσιο, ούτε στην αυλή δεν προλάβαινε να καθίσει, ούτε μια κουβέντα ν’ αλλάξει με τις γειτόνισσές της. Έφευγε νύχτα ακόμα.
Οι τελευταίοι μήνες κοντά μας
Οι τελευταίοι μήνες κοντά μας
ΟΚΤ 29. 2020
253
Μία ιστορία από την περίοδο της καραντίνας στην Ιταλία
Οι πρώτες ημέρες του πολέμου του 1940, μέσα από το ημερολόγιο ενός Ιταλού υπολοχαγού
Οι πρώτες ημέρες του πολέμου του 1940, μέσα από το ημερολόγιο ενός Ιταλού υπολοχαγού
ΟΚΤ 26. 2016
1332
''... έρχεται διαταγή να σταματήσει η προέλαση, να οπισθοχωρήσουν τα στρατεύματα... Μετά μάθαμε για τις ελληνικές νίκες στο υπόλοιπο μέτωπο της Ηπείρου.Οι Έλληνες είχαν φθάσει στην Κορυτσά ''
ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
comments powered by Disqus