Το μυστικό της παραγωγικότητας

Ένα ερευνητικό βιομηχανικό πείραμα
ΚΟΣΜΟΣ
2462 προβολές
 

Συντακτική Ομάδα ΜΑΙ 30. 2017
από Συντακτική Ομάδα

Το 1930, ανατέθηκε σε ομάδα ερευνητών από το Harvard Business School,

μία έρευνα που αφορούσε εργαζόμενους, για λογαριασμό μιας μεγάλης εταιρίας τεχνολογίας. Η έρευνα διεξήχθη σε ένα εργοστάσιο κοντά στο Σικάγο. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, θα καλούσαν μια μικρή ομάδα εργαζομένων για να δοκιμαστούν σε διάφορες νέες συνθήκες εργασίας, πριν εφαρμοστούν σε όλη την μονάδα παραγωγής. Προς έκπληξη των ερευνητών, οι εργαζόμενοι ήταν θετικοί σε όποια παραγωγική δοκιμασία τους ζητούνταν και κάθε φορά που την εφάρμοζαν η παραγωγικότητά τους αυξάνονταν.  Για παράδειγμα: Οι ερευνητές προσκάλεσαν τους εργαζόμενους να εργαστούν σε ισχυρότερο φωτισμό και η παραγωγικότητά τους αυξήθηκε. Έπειτα δοκίμασαν σε χαμηλότερο φωτισμό και η παραγωγικότητά τους αυξήθηκε επίσης. Έπειτα μείωσαν κι άλλο το φωτισμό και η παραγωγικότητά τους συνέχιζε να αυξάνεται ακόμη και με το φως του φεγγαριού. 

Σε μία άλλη δοκιμασία, οι ερευνητές πρότειναν στους εργαζόμενους να εργάζονται λιγότερες ώρες, και η παραγωγικότητα αυξήθηκε πάλι. Οι δοκιμασίες έδειξαν ότι όσο περισσότερα διαλλείματα έκαναν και λιγότερη ώρα αφιέρωναν στην εργασία, τόσο η παραγωγικότητα αυξάνονταν. Όταν πάλι τους ζητήθηκε να αυξήσουν τις ώρες εργασίας, η παραγωγικότητα αυξήθηκε και πάλι. Συγκεντρώνοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, αποδείχτηκε ότι οτιδήποτε και να ζητηθεί από τους εργαζόμενους η παραγωγικότητά τους θα αυξηθεί

Η ερευνητική ομάδα του Harvard κατέληξε ότι τα αποτελέσματα δεν είχαν καμία σχέση με την δοκιμασία που τους ζητούνταν κάθε φορά. Απομονώνοντας μία μικρή ομάδα εργαζόμενων να συμμετέχει σε μία εξειδικευμένη έρευνα του Harvard, οι εργαζόμενοι αισθάνθηκαν σημαντικοί και πολύτιμοι. Η ιδιαίτερη σημασία που τους δόθηκε, ενίσχυσε το “εγώ” τους και τους δημιούργησε θετικά συναισθήματα τα οποία τους ενθάρρυναν να αυξήσουν την παραγωγικότητα. Το φαινόμενο αυτό βρήκε έπειτα πολλές εφαρμογές στις επιχειρήσεις, τόσο σε επίπεδο της παραγωγής όσο και στο marketing


Source: The Human Problems of an Industrial Civilization.

Like:
7
Σχόλιο(α)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΚΟΣΜΟΣ
Ταξιδεύοντας σε 196 χώρες του κόσμου
Ταξιδεύοντας σε 196 χώρες του κόσμου
ΜΑΡ 15. 2017
1653
Η ιστορία της 27χρονης που με ωτοστόπ διέτρεξε τη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Νότια Αμερική και την Ασία
Η πιο θρυλική τελευταία θέση στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων
Η πιο θρυλική τελευταία θέση στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων
ΣΕΠ 17. 2016
3596
H εμπνευσμένη ιστορία του John Stephen Akhwari
E-mails οίνου
E-mails οίνου
ΦΕΒ 19. 2017
3646
Η εναλλακτική χρήση της αφήγησης στις επιχειρήσεις
Η διαχρονικότητα της προσφυγιάς
Η διαχρονικότητα της προσφυγιάς
ΦΕΒ 22. 2017
2748
Μια καρτ-ποστάλ, ένας όρκος που «ταξίδεψε» ως τη Σάμο "ξετυλίγουν" την ιστορία Ελλήνων του Λιβάνου, τόσο παλιά όσο και η καταστροφή της Σμύρνης
ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
comments powered by Disqus