Όταν η Coca-Cola έχασε την γνησιότητά της

Το τεστ του “επικήδειου” της Coca-Cola σε πραγματικές συνθήκες
ΚΟΣΜΟΣ
1072 προβολές
 

Συντακτική Ομάδα ΔΕΚ 17. 2017
από Συντακτική Ομάδα

 

Οι αρχές του 1980 βρήκαν την Coca-Cola επικίνδυνα κοντά στην ήττα του αγώνα της ενάντια στην Pepsi

Το μερίδιο αγοράς της Coca-Cola συρρικνώθηκε από το 60% μετά το τέλος το 2ου Παγκόσμιου Πολέμου, κάτω από 24% το 1983. Τα τυφλά τέστ έδειξαν ότι περισσότεροι από τους μισούς ανθρώπους που δοκίμασαν, προτιμούσαν την γεύση της Pepsi. Η απάντηση της Coca-Cola ήταν να εισάγει μία νέα μυστική φόρμουλα, που είχε πιο απαλή και γλυκιά γεύση από την αρχική. Έμοιαζε περισσότερο στην Pepsi για την ακρίβεια. Η εταιρία ξόδεψε $4 εκατ. για έρευνα αγοράς και έκανε 200.000 τυφλά δείγματα. Ήταν ο νικητής. Η νέα γεύση άρεσε στους ανθρώπους πολύ περισσότερο από την γνήσια Coca-Cola ή την Pepsi. 

Στις 23 Απριλίου 1985, η Coca-Cola εισήγαγε την νέα φόρμουλα, αλλαγμένη μετά από 99 χρόνια.

Η παλιά Coca-Cola χάθηκε για πάντα. Η αντίδραση των καταναλωτών δεν ήταν ακριβώς αυτό που η εταιρία περίμενε. Η κατάσταση ήταν εξωφρενική. Οι καταναλατωτές βρίσκονταν σε παράνοια, γεμίζοντας τα υπόγειά τους με κιβώτια από την παλιά Coca-Cola. Ένας άντρας από το Τέξας αγόρασε Coca-Cola αξίας $1000.  Η ανοικτή γραμμή της εταρίας και τα γραφεία της στις ΗΠΑ πλημύρρισαν μετά την ανακοίνωση.  Ο CEO Roberto Goizueta λάμβανε πολλά υποτιμητικά γράμματα που ζητούσαν την παραίτησή του. Από την άλλη μεριά η Pepsi για να γιορτάσει έδωσε μία ημέρα ρεπό σε όλους τους εργαζόμενους. Η Coca-Cola ειχε δημόσια αποδεχτεί ότι δεν ήταν το “the real thing”.  Σε όλη την χώρα ο κόσμος ξεσηκώθηκε μέσα από διαδηλώσεις και άλλες πρωτόγνωρες εκδηλώσεις, απαιτώντας την “παλιά” Coca-Cola. 

Στις 11 Ιουλίου 1985 η Coca-Cola έπιασε το υπονοούμενο… 
Η παλιά φόρμουλα επιστρέφει στα ράφια ως Coca-Cola Classic. H  ιστορία έγινε πρωτοσέλιδο σε όλα τα μέσα. Το ΑΒC διακόπτει το πρόγραμμά του για να ανακοινώσει τα νέα. Ο θυμός μετατράπηκε σε συγχώρεση και κατέληξε σε γιορτή. 

Τα στελέχη της Coca-Cola έκαναν το λάθος να επικεντρωθούν στα φυσικά συστατικά του προϊόντος- γεύση- αγνοώντας εντελώς τους συναισθηματικούς δεσμούς που είχε κτίσει το brand με τους καταναλωτές. Το brand ήταν τόσο ισχυρό που είχε γίνει μέρος της Αμερικάνικου τρόπου ζωής, της αμερικάνικης ταυτότητας. Η Coca-Cola είναι πολύ περισσότερα από ένα αναψυκτικό, είναι ένας αμερικάνικος θεσμός, ένα εθνικό ίνδαλμα. 
 

Πηγή: the coca-cola company /  Mikkelson Barbara (1999): "Knew Coke" / Business Insider 
Artwork by CHARACTERS

Like:
7
Σχόλιο(α)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΚΟΣΜΟΣ
Το μυστικό της παραγωγικότητας
Το μυστικό της παραγωγικότητας
ΜΑΙ 30. 2017
2776
Ένα ερευνητικό βιομηχανικό πείραμα
«Μαγεία» και «Ποίηση» σε μια φαβέλα
«Μαγεία» και «Ποίηση» σε μια φαβέλα
ΜΑΡ 29. 2017
2038
Η κολεκτίβα που γεννά την αλλαγή στις υποβαθμισμένες περιοχές του Σάο Πάολο
Χωρίς φεγγάρι
Χωρίς φεγγάρι
ΦΕΒ 14. 2018
2550
Τι θα γίνονταν εάν δεν υπήρχε το φεγγάρι;
28 Οκτωβρίου 1940 [από το ημερολόγιο του Σεφέρη]
28 Οκτωβρίου 1940 [από το ημερολόγιο του Σεφέρη]
ΟΚΤ 26. 2018
314
Παραμονές του ελληνοϊταλικού πολέμου ο Γιώργος Σεφέρης είναι προϊστάμενος της Διεύθυνσης Εξωτερικού Τύπου του Υφυπουργείου Τύπου και Τουρισμού
ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
comments powered by Disqus