Όταν η Coca-Cola έχασε την γνησιότητά της

Το τεστ του “επικήδειου” της Coca-Cola σε πραγματικές συνθήκες
ΚΟΣΜΟΣ
498 προβολές
 

Συντακτική Ομάδα ΔΕΚ 17. 2017
από Συντακτική Ομάδα


Οι αρχές του 1980 βρήκαν την Coca-Cola επικίνδυνα κοντά στην ήττα του αγώνα της ενάντια στην Pepsi.  Το μερίδιο αγοράς της Coca-Cola συρρικνώθηκε από το 60% μετά το τέλος το 2ου Παγκόσμιου Πολέμου, κάτω από 24% το 1983. Τα τυφλά τέστ έδειξαν ότι περισσότεροι από τους μισούς ανθρώπους που δοκίμασαν, προτιμούσαν την γεύση της Pepsi. Η απάντηση της Coca-Cola ήταν να εισάγει μία νέα μυστική φόρμουλα, που είχε πιο απαλή και γλυκιά γεύση από την αρχική. Έμοιαζε περισσότερο στην Pepsi για την ακρίβεια. Η εταιρία ξόδεψε $4 εκατ. για έρευνα αγοράς και έκανε 200.000 τυφλά δείγματα. Ήταν ο νικητής. Η νέα γεύση άρεσε στους ανθρώπους πολύ περισσότερο από την γνήσια Coca-Cola ή την Pepsi. 

Στις 23 Απριλίου 1985, η Coca-Cola εισήγαγε την νέα φόρμουλα, αλλαγμένη μετά από 99 χρόνια.

Η παλιά Coca-Cola χάθηκε για πάντα. Η αντίδραση των καταναλωτών δεν ήταν ακριβώς αυτό που η εταιρία περίμενε. Η κατάσταση ήταν εξωφρενική. Οι καταναλατωτές βρίσκονταν σε παράνοια, γεμίζοντας τα υπόγειά τους με κιβώτια από την παλιά Coca-Cola. Ένας άντρας από το Τέξας αγόρασε Coca-Cola αξίας $1000.  Η ανοικτή γραμμή της εταρίας και τα γραφεία της στις ΗΠΑ πλημύρρισαν μετά την ανακοίνωση.  Ο CEO Roberto Goizueta λάμβανε πολλά υποτιμητικά γράμματα που ζητούσαν την παραίτησή του. Από την άλλη μεριά η Pepsi για να γιορτάσει έδωσε μία ημέρα ρεπό σε όλους τους εργαζόμενους. Η Coca-Cola ειχε δημόσια αποδεχτεί ότι δεν ήταν το “the real thing”.  Σε όλη την χώρα ο κόσμος ξεσηκώθηκε μέσα από διαδηλώσεις και άλλες πρωτόγνωρες εκδηλώσεις, απαιτώντας την “παλιά” Coca-Cola. 

Στις 11 Ιουλίου 1985 η Coca-Cola έπιασε το υπονοούμενο… 
Η παλιά φόρμουλα επιστρέφει στα ράφια ως Coca-Cola Classic. H  ιστορία έγινε πρωτοσέλιδο σε όλα τα μέσα. Το ΑΒC διακόπτει το πρόγραμμά του για να ανακοινώσει τα νέα. Ο θυμός μετατράπηκε σε συγχώρεση και κατέληξε σε γιορτή. 

Τα στελέχη της Coca-Cola έκαναν το λάθος να επικεντρωθούν στα φυσικά συστατικά του προϊόντος- γεύση- αγνοώντας εντελώς τους συναισθηματικούς δεσμούς που είχε κτίσει το brand με τους καταναλωτές. Το brand ήταν τόσο ισχυρό που είχε γίνει μέρος της Αμερικάνικου τρόπου ζωής, της αμερικάνικης ταυτότητας. Η Coca-Cola είναι πολύ περισσότερα από ένα αναψυκτικό, είναι ένας αμερικάνικος θεσμός, ένα εθνικό ίνδαλμα. 
 


Πηγή
the coca-cola company
Mikkelson Barbara (1999): "Knew Coke" 

Like:
6
Σχόλιο(α)
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΚΟΣΜΟΣ
Φροντίζοντας κακοποιημένα άγρια ζώα
Φροντίζοντας κακοποιημένα άγρια ζώα
ΙΑΝ 05. 2017
4341
Εσείς; Πως θα νιώθατε αν σας είχαν κλέψει από την οικογένεια σας, σας είχαν πουλήσει και μετά σας εγκατέλειπαν;
2 Ιουνίου 1941, Κοντομαρί Χανίων: Η πρώτη μαζική εκτέλεση αμάχων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου
2 Ιουνίου 1941, Κοντομαρί Χανίων: Η πρώτη μαζική εκτέλεση αμάχων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου
ΜΑΙ 20. 2016
4788
Η ιστορία του Franz Peter Weixler, πολεμικού ανταποκριτή της Βέρμαχτ (της προπαγάνδας), που φωτογράφισε την εκτέλεση και κράτησε τα αρνητικά
Άστεγοι
Άστεγοι
ΔΕΚ 26. 2017
733
Χριστούγεννα στους δρόμους του Λονδίνου
Επάγγελμα γοργόνα
Επάγγελμα γοργόνα
ΑΥΓ 22. 2017
579
Ένα μυθικό πλάσμα για καλό σκοπό
ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
comments powered by Disqus