Το αστέρι πέντε σημείων έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και χιλιάδες χρόνια από διάφορους πολιτισμούς. Οι πιο πολλές χρήσεις του συμβόλου στις δυτικές κοινωνίες προέρχονται από μυστικιστικές παραδόσεις. Μερικοί συσχετισμοί με το σύμβολο είναι:
Τον 19ο αιώνα το μυστικιστής Eliphas Levi δημιούργησε την πεντάλφα ως σύμβολό του ανθρώπινου είδους. Ωστόσο αυτό το σύμβολο περιέχει μία ποικιλία από διαφορετικά σύμβολα μέσα από συνένωση και αντιθέσεις. Το σύνθετο σύμβολο της Αφροδίτης και του Άρη στο κέντρο. Ο Ήλιος και το Φεγγάρι συμβολίζουν το αριστερό και το δεξί. Το άλφα και το ωμέγα συμβολίζουν το επάνω και το κάτω.
Στην σατανιστική εκκλησία η πεντάλφα ονομάζεται Anton LaVey sigil γιατί το χρησιμοποιούσε ως προσωπικό σύμβολο. Ο κεραυνός συμβολίζει την έμπνευση που οδηγεί τους ανθρώπους στην υπεροχή. Ο κεραυνός προέρχεται από το λογότυπο του RKO Radio Pictures. Δεν υπάρχει καμία σύνδεση πέρα από την αισθητική προτίμηση του LaVey για το γραφικό. Κάποιοι θεϊστές σατανιστές χρησιμοποιούν αυτό το σύμβολο ως ένδειξη της δύναμης ζωής που προέρχεται από τον σατανά επάνω στην ύλη.
Η Gardnerian πεντάλφα είναι ένας κυκλικός δίσκος με τα 7 σύμβολα. Τα τρίγωνα ανάλογα με την φορά τους εκφράζουν διαφορετικούς βαθμούς μύησης στο Wicca. Επίσης εμφανίζονται τα σύμβολα της σελήνης, του κερατοφόρου θεού, της διχοτομίας μεταξύ του οίκτου και της αυστηρότητας ή του φιλιού και του μαστιγώματος.
Χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους παραδοσιακούς Wiccans (παρακλάδι του παγανισμού) απεικονίζοντας τους τρεις βαθμούς μύησης. Ο δεύτερο βαθμός απεικονίζεται με την αντεστραμένη πεντάλφα. Είναι πολύ έμπειροι και προετοιμασμένοι να δρούν ως υψηλά ιερωμένοι.
Ο Αγρύπας τον 16ο αιώνα στα 3 βιβλία του για την Μυστικιστική φιλοσοφία απεικόνισε την ανθρωπότητα ως μικρόκοσμο δεχόμενη την επιρροή από τον ευρύτερο μακρόκοσμο ο οποίος αποδίδεται από 7 πλανητικά σύμβολα.
Είναι γνωστό ως haykal, μία αραβική λέξη που σημαίνει “ναός” ή “σώμα”. Στην πραγματικότητα αντιπροσωπεύει το σώμα της θεϊκής εκδήλωσης της οποίας ο buha’ulla είναι η πιο πρόσφατη.
Γενικά συνδέεται με την ανθρώπινη μορφή. Κάποιες φορές συνδέεται με τα 5 τραύματα του Χριστού. Αυτή η ιδέα απεικονίστηκε τον 16ο αιώνα από τον Valeriano Balzani στο έργο του Hieroglyphica.